Breadcrumb
- Culture /
- Del 19 al 24 de juny, Sant Joan Despí es vesteix de Festa Major
Del 19 al 24 de juny, Sant Joan Despí es vesteix de Festa Major
Del 19 al 24 de juny, Sant Joan Despí celebrarà la Festa Major amb prop d'una setantena d'activitats amb propostes que van des de la música fins a les activitats infantils, espectacles, activitats tradicionals de cultura popular, gastronomia, esport... El tret de sortida oficial el donarà, el 19 de juny, el pregó, que aquest any anirà a càrrec de la cantant Gisela. La cantant i actriu , amb una llarga trajectòria artística, és molt coneguda entre el públic infantil per posar veu a algunes de les cançons de la pel·lícula Frozen. No us perdeu el pregó, que hi haurà sorpreses.
Més propostes per a la gent jove
Aquest any la Festa Major amplia les activitats dirigides a la gent més jove de la ciutat amb una programació especial. La Nit Jove comptarà amb una de les bandes de música catalanes més conegudes del moment, Buhos, i DJ Trapella. La Festa Major Jove també comptarà amb una nova activitat, Xtrem Race, una carrera d'obstacles i adrenalina apta només per als més intrèpids i intrèpides.
Les activitats familiars, en augment
La Festa Major és un espai per a tothom, però és ben cert que les famílies amb canalla són un dels públics amb més activitats perquè, sobretot, els petits i petites, gaudeixen molt de la festa Els Jocs XXL del món; el Poblat Cabanes; el Jardí de Tell Fusta o el taller de malabars de la Cia Moi Jordana, en seran algunes de les activitats més destacades d'enguany.
Aquest any tornarà el tobogan infinit al pont del carrer Marquès de Monistrol, una activitat ben refrescant i divertida que es va suspendre temporalment degut a les restriccions provocades per la greu sequera que ha patit Catalunya en els dos darrers anys.
Les activitats tradicionals de cultura popular, com el correfoc o la Trobada Gegantera també tindran nom propi a la Festa Major de Sant Joan Despí.
La música, protagonista de la Festa Major
El grup de rock i mestissatge Buhos serà el gran protagonista de la Nit Jove del 20 de juny, una nit per no deixar de ballar, saltar i gaudir amb els temes més coneguts del grup com Volcans o Barcelona s'il·lumina. I si us queda energia, us convidem a seguir gaudint amb DJ Trapella que farà una sessió única de la seva personalíssima barreja de d'estils.
La gent més jove tindrà una altra cita el dia 21 amb la Banda Neon, amb un estil únic, amb un toc d’improvisació i molta connexió directa amb el públic. Aquella nit també actuarà Dj Greska, un mix explosiu dels temes més virals.
Aquesta Festa Major també tornaran les millors versions amb Manel Fuentes & The Spring's Team, un tribut a Bruce Springsteen del carismàtic presentador (dia 22, 22 h, al parc de la Fontsanta); Big Mouthers (dia 21, 23.30 h, a la plaça de l'Emita); o Versión Imposible (dia 24, 20.30 h, al parc de la Fontsanta).
El dia 24, però, a la plaça del Mercat a les 19.30 h, actuaran Los Sírex, una de les bandes més emblemàtiques dels 60 i que encara estan al peu de canó. D'altra banda, Despinçats farà la Festa Major Alternativa al pàrquing de l'Escola de Persones Adultes (20 de juny, 20 h), i l'endemà, l'Associació Rock & Baix farà la Nit del RockDespí. Al mateix escenari, però el dia 22 a les 19 h, hi haurà un Bingo Musical únic, amb confeti, DJ i speaker by Eutòpica.
Revetlles a tots els barris a la Nit de Sant Joan
La Nit de Sant Joan és una de les cites més destacades del calendari festiu català, i a Sant Joan Despí agafa un protagonisme especial per la Festa Major. Tot i que al llarg del dia 23 de juny s'organitzen diferents activitats, com l'arribada de la Flama del Canigó, que simbòlicament encén les fogueres d'aquesta nit tan màgica, és al vespre quan la festa arriba al seu apogeu.
A tots els barris de la ciutat hi haurà música en directe amb orquestres o amb DJ, a més a més de sopars de veïns i veïnes. Abans de les revetlles, la Flama del Canigó arribarà a les 18.45 h al barri de les Planes i ho farà per l'avinguda de Barcelona, fins a la plaça Mercè Rodoreda acompanyada de gegants, gralles i dimonis. Està previst que a les 19.45 h es faci la lectura del missatge de la Flama a càrrec d'Òmnium Cultural, entitat organitzadora de l'acte.
D'altra banda, a partir de les 23.45 h, al parc del Mil·lenari, es farà la Nit de la Foguera de Sant Joan amb un espectacle pirotècnic abans d'encendre la foguera a càrrec de la Colla de Diables de Sant Joan Despí.
Com cada any, l'Ajuntament de Sant Joan Despí habilitarà espais específics per al llançament de petards de risc mitjà i alt (F2 i F3) per celebrar la revetlla amb més seguretat.
Un tomb per la gastronomia de la ciutat
D'altra banda, la Ruta de la Tapa torna a repetir el format de l'any passat ampliant els dies en què s'ofereix tapa i beguda al preu de 4 euros, no només els dies de la Festa Major, sinó també el cap de setmana del 28 i 29 de juny. Un any més, serà una iniciativa excel·lent per conèixer la gastronomia local.
Aquest any, 22 establiments se sumen a la ruta, que tornarà a demanar la participació de les persones visitants per escollir les millors tapes. Recordeu que hi haurà tres premis de 100 euros a gastar en consumicions entre els establiments participants.