Notícies - Mobilitat

La línia 78 d’autobús allarga el recorregut fins a les Begudes

- Mobilitat

La línia d’autobús 78 de TMB (Sant Joan Despí-Estació de Sants) allarga, a partir de dimarts, 24 de març, el seu recorregut i arribarà a la zona de les Begudes. Així, el 78 tindrà un nou origen i final a l’avinguda de l’Onze de Setembre, a l’alçada del supermercat situat en aquest indret.

La linia L79, primer autobús metropolità que incorpora el servei de Wi-Fi

- Mobilitat

La línia d'autobús L79, que uneix Sant Joan Despí amb la Diagonal i Sant Boi, ha estrenat el servei de Wi-Fi gratuït. És el primer bus metropolità que incorpora aquest servei. L'alcalde i vicrepresident de Transport i Mobilitat de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), Antoni Poveda, i l'alcaldessa de Sant Boi, Lluïsa Moret, ha fet avui la presentació.

L'Ajuntament de Sant Joan Despí prova dos vehicles elèctrics

- Medi Ambient

Una de les apostes de l'Ajuntament de Sant Joan Despí és reduir les emissions de gassos dels vehicles municipals. Gràcies a un acord amb l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), l’Ajuntament incorpora temporalment (durant tres mesos) dos vehicles que funcionen exclusivament amb electricitat, un Zoe i un Twizy, de Renault, per valorar el seu funcionament.

Les obres d'arranjament de la plaça de Catalunya deixaran un espai més obert i verd

- Mobilitat

Els treballs d'arranjament de la plaça de Catalunya ja s'han iniciat. Les obres, que faran d'aquest emblemàtic espai del barri Centre un lloc més obert i verd, s'allargaran fins a final d'abril. També han començat els treballs de millora del carrer Jacint Verdaguer, a la zona industrial, mentre que les de l'aula de cuina del Mercat del Centre finalitzaran a final d'aquest mes de març.

Sant Joan Despí presenta l'autobús elèctric que donarà servei a l'àrea metropolitana

- Medi Ambient

L'alcalde de Sant Joan Despí i vicepresident de Transport i Mobilitat de l'Àrea Metropolitana, Antoni Poveda, ha presentat aquesta tarda un model d’autobús elèctric que funcionarà durant les properes setmanes en diferents línies de l’àrea metropolitana, com l'autobús urbà L46 i l'L52. És una primera prova per a la futura implantació d’aquest tipus de vehicle, que no genera cap emissió, a la xarxa d’autobusos metropolitans.

Nou rècord de viatgers en transport públic

- Mobilitat

L'alcalde de Sant Joan Despí, i vicepresident de Mobilitat i Transport de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, Antoni Poveda, ha presentat el balanç dels viatgers en transport públic (metro i autobús) de l'any 2014, que va tornar a créixer una mitjana de l'1,6%. En el cas concret de Sant Joan Despí l'increment s'eleva fins al 4,7% de mitjana en les línies de gestió indirecta, operades per l'empresa Baixbus. La L79 és la que més creix: un 14,3%.