Notícies - Mobilitat

Nou aparcament amb places reservades per a usuaris del transport públic a l'estació de Rodalies

- Mobilitat
El 23 de gener s'activarà el nou servei Park&Ride, un aparcament amb places reservades per als usuaris de l'estació de Rodalies i d'altres mitjans de transport públic que s'ha habilitat al carrer de Jacint Verdaguer, al costat de la passarel·la que connecta amb l'estació. L'objectiu d'aquest servei és incentivar l'ús del transport públic tot facilitant la combinació amb el vehicle privat.

El remodelat carrer del Bon Viatge potencia l'ús dels vianants

El nou disseny d'una de les vies més importants del barri Centre, el carrer del Bon Viatge, tot just remodelat, incorpora nous usos viaris per tal de promoure una mobilitat més sostenible, amb més espai per a l'activitat de les persones tot garantint la dinàmica comercial i l'accessibilitat. El carrer tindrà tres zones diferenciades amb els diferents usos que ara incorpora.

 

L'Ajuntament cedeix una quinzena de bicicletes elèctriques a estudiants i professorat

- Educació
Promovent hàbits per ser més sostenibles i respectuosos amb el medi ambient. L'alcalde de Sant Joan Despí, Antoni Poveda, ha lliurat aquest dilluns 17 bicicletes elèctriques a joves estudiants de primer i segon de batxillerat, i a professorat, per promoure desplaçaments que no produeixen pol·lució i per tant, són més saludables. Amb la iniciativa es vol potenciar una mobilitat més sostenible entre la població.

 

22 de setembre: celebrem el Dia Sense Cotxes movent-nos de manera sostenible

- Medi Ambient
Avui, Dia Sense Cotxes, us animem a fer desplaçaments sostenibles, a peu, en bici o transport públic, i a participar en les activitats programades per celebrar la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura. Aquest matí moltes famílies han deixat el cotxe a casa per portar els infants a l'escola en mitjans no motoritzats, i aquesta tarda es farà un tall de trànsit al carrer John F. Kennedy.

 

Una mobilitat més sostenible reduiria la contaminació dràsticament

- Medi Ambient
Una xerrada sobre la contaminació i la salut ha obert els actes de la Setmana de la Mobilitat Sostenile i Segura a Sant Joan Despí. El catedràtic Jordi Sunyer, cap del programa de Salut Infantil de l’Institut de Salut Global de Barcelona (ISGlobal) ho va dir ben clar: “acabar amb la contaminació és una prioritat”. A peu, en bici o en transport públic, per promoure una mobilitat més neta en els nostres desplaçaments habituals.

 

Una xerrada sobre contaminació i salut obre la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura

- Educació
Sant Joan Despí obrirà les activitats de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura amb una xerrada sobre la salut i la contaminació a càrrec del doctor Jordi Sunyer, cap del programa de Salut Infantil de l’Institut de Salut Global de Barcelona (ISGlobal). Sunyer ha fet nombroses recerques sobre la contaminació de l’aire i les malalties cardiorespiratòries. La conferència es farà el 18 de setembre a les 19 h al Centre Cultural Mercè Rodoreda.







 

El transport públic es reforçarà durant els episodis d'alta contaminació

- Mobilitat
Més transport públic, posada en marxa de la T-Verda i la T-aire o augmentar la flota d'autobusos menys contaminants, són algunes de les mesures que han presentat avui els representants de la Generalitat, l'AMB, l'Ajuntament de Barcelona i el Servei Català de Trànsit per pal·liar els efectes de la contaminació a l'area metropolitana.