Comunicat de l'Ajuntament davant la marxa de l'equip femení del FC Levante Las Planas a Badalona

Imatge

Davant l'anunci de la marxa de Sant Joan Despí del primer equip femení de FC Levante Las Planas i la transformació del nom del club en Levante Badalona, l'Ajuntament de  Sant Joan Despí fa les següents consideracions:

• Es tracta d'una decisió presa única i exclusivament per l’actual junta del FC Levante Las Planas; una decisió que des de l'Administració municipal ni entenem ni compartim.

• El FC Levante Las Planas és un club nascut i crescut a Sant Joan Despí, que ha comptat sempre amb el suport de l’Ajuntament de la ciutat (estadi, equipaments, convenis, subvencions...),  així com de la ciutadania i, en especial, de les entitats del barri (socials, veïnals, culturals...) que, des de sempre, han aportat al club suport per desenvolupar la funció de potenciar l’esport com eina formativa i d’inculcació de valors als infants i joves de la ciutat.

• Aquesta decisió l'emmarquem en un entorn més econòmic que esportiu, donat els requeriments econòmics que avui dia té l'esport d'elit, i les notícies aparegudes de la presència en aquesta operació de grups d’inversors privats.

• No entenem els canvis d'imatge, que desarrelen el club del barri. Un canvi que desconeixem si ha estat valorat pels socis i sòcies.

• L'argumentada necessitat de comptar amb un camp de gespa artificial tampoc es compleix amb el canvi d'estadi ja que, hores d'ara, el camp municipal de Badalona compta amb gespa artificial igual que el Camp Municipal de les Planes de Sant Joan Despí, no essent  encara de gespa natural, obligatoris per jugar a la primera categoria.

• La relació de l'Ajuntament de Sant Joan Despí amb el FC Levante Las Planas, al igual que amb la resta d'entitats, clubs i associacions de la ciutat, es vehicula a través de convenis anuals. En aquests moments, l'Ajuntament desconeix la forma jurídica en què s’ha acordat l’operació de trasllat. En qualsevol cas, caldrà revisar la vigència i adequació a la realitat i legalitat dels convenis vigents.

• L’Ajuntament de Sant Joan Despí treballarà per seguir garantint l’oferta de futbol formatiu a la ciutat i concretament també al camp municipal de les Planes.