Notícies - Ajuntament

Sant Joan Despí se suma al dol oficial i al minut de silenci per les víctimes de la pandèmia

- Ajuntament

L'Ajuntament s'ha adherit al dol oficial decretat pel Govern de l'Estat en memòria de les persones que han mort com a conseqüència de la pandèmia de la COVID-19 i ha instat a la ciutadania a seguir el minut de silenci convocat per avui dimecres. L'alcalde de Sant Joan Despí, Antoni Poveda, i regidors i regidores dels diferents grups municipals han fet el minut de silenci al davant de l'Ajuntament, en representació de tots els santjoanencs i santjoanenques.

L’Ajuntament impulsa un pla de reactivació social i econòmica d’1,6 milions d’euros

- Ajuntament

Amb gairebé 90 mesures, el pla 'Reiniciem Sant Joan Despí' vol crear les condicions per reactivar l'activitat econòmica a la ciutat i ajudar les persones i les activitats que més hagin patit les conseqüències socials i econòmiques de l'emergència sanitària. El pla, dotat amb 1,6 milions d'euros, inclou ajudes econòmiques a comerços i empreses, plans d'ocupació, incentius al consum cultural i subvencions per a l'adquisició de material pedagògic o educatiu.

Noves mesures tributàries per pal·liar l’impacte de l'estat d'alarma en les famílies i els comerços

- Ajuntament
L'Ajuntament ajornarà el pagament d'impostos a les persones amb dificultats econòmiques arran la declaració de l'estat d'alarma per la COVID-19. A mes, el calendari de domiciliacions d'impostos també ha retardat els terminis inicialment establerts. Pel que fa al comerç, l'Ajuntament no cobrarà la taxa de terrasses a bars i restaurants durant tot aquest any 2020 i redueix al 50% la taxa de gestió de residus comercials.

L’Ajuntament incrementa la cobertura del seguiment telefònic a persones grans, dependents o vulnerables, amb 1.000 trucades al dia

- Acció social
El seguiment telefònic que l'Ajuntament fa als col·lectius de més risc per la situació de confinament s'ha augmentat i actualment cobreix un univers d'unes 4.000 persones, entre persones grans que viuen soles o acompanyades, persones dependents i famílies en situació de vulnerabilitat social. Amb l’increment del seguiment, hores d'ara l’Ajuntament fa al voltant de 1.000 trucades al dia, doblant el nombre inicial.

Coronavirus (COVID-19): L'Ajuntament dona suport a la residència de la gent gran amb l'entrega de material de protecció

- Ajuntament
L’Ajuntament ha fet un nou lliurament de material de protecció per al personal de la residència de gent gran Sophos. A més de proporcionar bates, guants o mascaretes, el consistori ha ajudat el centre en la gestió d'ofertes de feina per incorporar personal de manera urgent. L'Ajuntament ha establert diverses línies de col·laboració i de suport a la residència per ajudar a pal·liar en la mesura del possible els efectes de la crisi sanitària de la COVID-19 que ha afectat especialment als centres de la gent gran.

Coronavirus (COVID-19): L'Ajuntament continua coordinant iniciatives solidàries amb 2.000 noves mascaretes, bates i viseres per a l'hospital

- Ajuntament
S'ha creat un circuit municipal per recepcionar i donar sortida a la multitud de peticions de voluntariat i oferiments que ha rebut. Més d'un centenar de persones voluntàries confecciona material sanitari per l'Hospital Moisès Broggi i fan possible la confecció de 2.000 noves mascaretes, mentre que el col·lectiu 'Coronavirus Makers' de la ciutat elabora viseres i altres elements protectors amb impressores 3D.

Coronavirus (COVID-19): Agraïment conjunt de diferents municipis als professionals sanitaris de l'Hospital Moisès Broggi

- Ajuntament
Diferents municipis de l'àrea d'influència de l'Hospital Moisès Broggi de Sant Joan Despí han realitzat aquest dissabte un agraïment conjunt a la tasca dels professionals sanitaris. Els alcaldes i les policies locals de Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Esplugues de Llobregat, Cornellà de Llobregat i Molins de Rei han participat en un aplaudiment amb el que han volgut expressar l'agraïment de les ciutats a la dedicació i l'esforç del personal sanitari.

Coronavirus (COVID-19): Les banderes de l’Ajuntament onegen a mig pal per les víctimes de la pandèmia

- Ajuntament
Les banderes de l’Ajuntament de Sant Joan Despí onegen des d’avui dijous a mig pal com a senyal de dol per les persones que han mort per la pandèmia de la COVID-19. L’Ajuntament vol transmetre d’aquesta forma el condol per totes les persones que han mort com a conseqüència de la pandèmia i expressar la solidaritat de la ciutat amb les seves famílies i les seves amistats.

Coronavirus (COVID-19): L’Ajuntament distribueix on line un Butlletí especial COVID-19

- Ajuntament
Descarrega l'edició especial on line d’El Butlletí dedicada íntegrament a explicar l’impacte de la crisi sanitària del coronavirus COVID-19 a la ciutat. La publicació recull les principals mesures, accions i iniciatives que ha dut a terme l’Ajuntament des de l’inici de la crisi sanitària així com informació de servei i de les iniciatives solidàries que han sorgit a la ciutat. 

Coronavirus (COVID-19): Ajuda'ns a conservar i documentar el moment històric de la crisi sanitària

- Ajuntament
L'Arxiu Municipal de Sant Joan Despí demana la col·laboració de la ciutadania per ajudar a conservar i documentar el moment històric actual de la crisi sanitària de la COVID-19. És per això que us demanem que feu arribar a l'arxiu els documents que testimoniïn la solidaritat de veïns i col·lectius que col·laboren per fer front a la pandèmia a Sant Joan Despí, siguin fotografies, vídeos, cartells o dibuixos infantils, i també que guardeu els objectes que considereu que puguin ser importants i que passaran a formar part de la història de Sant Joan Despí.