Comença la urbanització del sector de les Begudes amb l’obertura de nous carrers

Imatge
L’obertura de nous vials marca l’inici dels treballs d’urbanització del sector de les Begudes situat a l’entorn de la Ciutat Esportiva Joan Gamper del FC Barcelona. Ara han començat unes tasques que es perllongaran durant més d’un any i que suposaran la creació d’una nova àrea residencial, de zones verdes, i de serveis i equipaments.

La primera fase de la urbanització comença amb l’obertura de dos nous carrers, amb més de 600 metres de llargària i de plataforma única, que connectaran el carrer Major (antiga carretera BV-2001) amb el camí del Mig i el passeig del Canal (que s’ha tallat a l’alçada del futur estadi Johan Cruyff). Aquests nous vials tindran una amplada total de 10 metres i disposaran d’arbrat, carril per a bicicletes i nou enllumenat energèticament eficient.

La urbanització del nou sector preveu la canalització de tots els serveis (gas, aigua, baixa i alta tensió, telecomunicacions i telefonia), una nova xarxa de clavegueram i sanejament (pluvials i residuals) i la implantació de carrils bici a tota la zona.

L’ordenació urbanística contempla l’edificació d’uns 800 habitatges (un 40% amb protecció oficial), diferents espais d’equipaments, la rehabilitació d’edificis patrimonials (com les masies dels Pardals o de Can Felip) i la creació de quatre zones verdes amb nou arbrat i enllumenat eficient que sumaran un total de més de 24.000 metres quadrats, situades a l’actual sector de les Begudes (al costat del Muxu); entre la Fàbrica del Cartró (actual Solidança) i el camí del Mig; davant la ciutat esportiva; i a l’entorn de la masies catalogades de Can Codina i Can Felip, el que serà el parc central del sector. Igualment, el projecte contempla un nou aparcament en superfície a l’àmbit de Torreblanca (amb accés per l’avinguda de la Generalitat) on també es construirà una passarel·la damunt de les vies del tren (R1 i R4 de Rodalies), que comunicarà Torreblanca amb el carrer de Francesc Macià.

A principis de 2018 està previst que es col·loqui una pantalla acústica a l’autopista B-23 per a protegir el nou sector del soroll de la via ràpida. Tindrà una longitud de gairebé 900 metres i una alçada superior als 3 metres. En aquest àmbit, també es millorarà el ramal de sortida de la B-23 (Sant Joan Despí/Sant Feliu) ampliant el nombre de carrils de desacceleració a la vegada que s’arranjarà el pas sota l’autopista del camí del Mig.