Fil d'ariadna
- Inici /
- Despí informació /
- Despí Notícies /
- Economia, ocupació i consum /
- L'Ajuntament inicia una campanya per fomentar el consum al comerç local
L'Ajuntament inicia una campanya per fomentar el consum al comerç local
L'Ajuntament de Sant Joan Despí ha posat en marxa una campanya de foment del consum al comerç local, amb activitats que es prolongaran durant els propers mesos. Amb el lema Fes una bona compra. Ara més que mai, comerç de Sant Joan Despí, la campanya apel·la a la ciutadania a fer costat a les botigues de proximitat i a contribuir a la recuperació d'un sector que fa ciutat i que és un dels més afectats per les conseqüències de la COVID-19.
El comerç local és una activitat econòmica clau a Sant Joan Despí, una ciutat amb un model de teixit comercial urbà que és element de cohesió social, convivència i riquesa. Un comerç que es caracteritza per la seva qualitat, diversitat, tracte personalitzat, confiança i seguretat i que és la millor opció per fer les compres, com destaca la campanya municipal de foment del comerç local i com podem veure cada any a FiraDespí, un esdeveniment que malauradament aquest any no es pot celebrar donada la situació sanitària.
La campanya municipal inclourà diferents accions de dinamització comercial que s'aniran desenvolupant en els propers mesos. Activitats vinculades a dates assenyalades com la Castanyada o el Nadal, sortejos de premis i vals de compra, la posada en marxa d'un cercador d'establiments i l'edició d'una targeta moneder, que sumarà diners aportats per l'Ajuntament a la despesa dels consumidors.
Protegir el comerç de proximitat
La iniciativa és una de les accions previstes al Pla Reiniciem Sant Joan Despí, que inclou com a prioritat la reconstrucció i la protecció del comerç de proximitat i de la restauració locals, sectors molt castigats per la crisi de la COVID-19.
A l'inici de la pandèmia, bona part del comerç local va haver de tancar portes a causa de l'estat d'alarma, amb les conseqüents pèrdues econòmiques. El que va poder obrir, va fer un esforç ingent per mantenir abastida la població en una situació complicada. Un cop finalitzat el confinament, el teixit comercial s'ha hagut d'adaptar a la nova situació aplicant mesures de seguretat i higiene i limitacions d'aforament, tot garantint la salut de comerciants i clients i unes compres segures.
Des de l'inici de l'estat d'alarma, l'Ajuntament de Sant Joan Despí ha estat al costat del comerç de la ciutat per contribuir a superar les dificultats i afrontar el futur. Així, l'Ajuntament va llençar un primer paquet de mesures econòmiques i fiscals amb la bonificació de diferents taxes comercials.
A més, durant el confinament es van mantenir els serveis de formació per als comerciants, de forma virtual, amb temàtiques relacionades amb la tecnologia, la gestió i el màrqueting. També es van fer diferents campanyes per donar a conèixer serveis com ara el repartiment de compra a domicili.
A final de maig, l'Ajuntament va aprovar el Pla Reiniciem Sant Joan Despí, un dels eixos del qual és la reactivació econòmica del comerç de proximitat. En aquest sentit, l'Ajuntament ja ha posat en marxa subvencions adreçades als comerços per fer front a les despeses generades per la crisi econòmica (obertes fins al 30 d'octubre) i per a la contractació de persones en atur (obertes fins al 30 de novembre), i s'ha activat un servei de mediació gratuït per als lloguers dels locals comercials per facilitar el manteniment de les activitats comercials i de serveis.
A banda, durant l'estiu l'Ajuntament ha fet una enquesta entre 500 comerços de la ciutat per conèixer l'estat del sector, les seves necessitats, el seu nivell digitalització, el perfil dels clients i l'impacte de la COVID-19. Del total de comerços enquestats, només un terç van romandre oberts durant els mesos de confinament. En reprendre's l'activitat, el 54% dels que havien tancat han registrat una caiguda de clients.