El Centre Jujol-Can Negre acull una exposició monogràfica del prestigiós artista Dis Berlin en diàleg amb les ondulacions modernistes de l’arquitecte Josep Maria Jujol

-
Imatge

Dis Berlin, un dels creadors més reconeguts del panorama artístic espanyol de les últimes dècades, presenta a Sant Joan Despí la seva obra més desconeguda. Fins al 4 de maig, el Centre Jujol-Can Negre acull Metamorfosis infinita, una exposició monogràfica de Dis Berlin en diàleg amb les ondulacions modernistes de l’arquitecte Josep Maria Jujol, el creador de Can Negre.

La mostra, comissariada pel doctor en Història de l'Art Sergio Fuentes Milà, està conformada per una selecció d’obres de Dis Berlin, moltes de les quals inèdites i altres poc conegudes, que conviden a reflexionar sobre els camins de l’abstracció i el concepte de la metamorfosi infinita.

L'exposició presenta obres de moments diversos de la trajectòria de Dis Berlin i mostren el seu domini en diferents llenguatges artístics com el collage, la pintura, l'escultura o la manipulació de l’objecte, entre d’altres. 

"El leitmotiv d'aquesta exposició és trobar les connexions entre el plantejament formal de Dis Berlin i les ondulacions jujolianes, aquestes formes que estan en descomposició, en metamorfosi constant, tal com feia l'arquitecte modernista de Can Negre". explica el comissari de l'exposició, Sergio Fuentes Milà. 

Durant la inauguració de l'exposició, l'artista Dis Berlin ha destacat que "aquí hi ha una representació d'obres que estan molt en connexió amb Jujol, de manera que gairebé és un homenatge". Amb el concepte de metamorfosi infinita, Dis Berlin vol expressar "la idea que les formes no són productes estètics estàtics, sinó que neixen de manera molt lliure, molt caòtica, i després evolucionen cap a formes més harmòniques o de manera imprevisible".

Col·laborador de Pedro Almodóvar

Dis Berlin viu dedicat a la pintura des de la seva primera exposició el 1982. Autodidacta, la seva formació s'ha nodrit de l'admiració pels grans mestres des de la pintura pompeiana als clàssics del segle XX, a més de la literatura, el cinema i la música, companys inseparables també de la seva vida quotidiana. 

Tot i que és més reconegut pel seu registre figuratiu, ha tornat cíclicament a l'abstracció tant en pintura com en escultura. El seu arxiu d'imatges és el pilar bàsic del seu imaginari i altres de les ramificacions del seu treball són el fotomuntatge i el collage. Part d'aquest treball ha viatjat per les seus de l'Instituto Cervantes a diferents països. 

A més, el catàleg 'Eva' va ser presentat per Pedro Almodóvar amb qui ha col·laborat en algunes de les seves pel·lícules com Kika, ¡Átame!, Dolor y Gloria o la recent The room next door, entre d’altres. 

Darrera de l'aparença calidoscòpica de la seva obra hi ha temes i obsessions centrals: la dona, el cel, el desig, Wonderland, els seus 'Cantos' sobre els conceptes bàsics de l'Homo Sapiens, la metafísica, el Paradís, la metamorfosi incessant de les formes... 

Dis Berlin ha protagonitzat gairebé un centenar d’exposicions individuals. La seva obra està representada a diferents col·lecciones públiques com l’IVAM (València), el Museo Marugame Hirai de Arte Español (Japó), la Fundación Bancaja (València) i el Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía (Madrid), entre molts altres. 

Imatge
Imatge
Imatge
Imatge