Fil d'ariadna
- Inici /
- Despí informació /
- Despí Notícies /
- Acció social /
- Coronavirus (COVID-19): Més de 4.000 trucades, 90 demandes resoltes i 155 serveis d’atenció a domicili a persones vulnerables
Coronavirus (COVID-19): Més de 4.000 trucades, 90 demandes resoltes i 155 serveis d’atenció a domicili a persones vulnerables
L’Ajuntament de Sant Joan Despí ha reforçat els serveis d’atenció a les persones grans i a les persones en situació de vulnerabilitat durant el confinament provocat per la crisi sanitària del coronavirus. L’objectiu és donar-los suport emocional, vetllar perquè tinguin cobertes les seves necessitats bàsiques i pal·liar les situacions de risc o de greu vulnerabilitat.
Quan es va decretar l’estat d’alarma, l’Ajuntament va establir un servei d’atenció i seguiment telefònic de les persones o parelles grans que viuen soles i de persones aïllades sense xarxa familiar, amb trucades diàries que permeten conèixer el seu estat de salut i donar-los suport emocional.
Fins al moment, en el marc d'aquest seguiment telefònic s’han fet més de 4.000 trucades que han permès que, a més de sentir-se acompanyades, es puguin detectar diferents necessitats de persones en situació de vulnerabilitat. En aquest sentit, l’Ajuntament ha rebut una norantena de demandes que s'han resolt, la majoria de les quals han derivat en serveis com ara la instal·lació de teleassistència, serveis de transport per acudir a centres de salut o l’entrega domiciliària d’aliments o medicaments. En el cas dels medicaments, l’Ajuntament, en col·laboració amb els centres d’atenció primària, la Creu Roja i totes les farmàcies de la ciutat, ha elaborat un circuit per garantir la medicació de les persones més vulnerables, evitant al màxim que hagin de sortir de casa.
Pel que fa als casos que venien sent atesos pels Serveis Socials municipals, es fa un seguiment telefònic de 350 famílies per pal·liar situacions de greu vulnerabilitat, d'infància i gent gran en risc o d’emergència social. Entre altres mesures, el Servei d'Atenció Domiciliària ha augmentat la seva cobertura per atendre necessitats derivades de la situació d'emergència sanitària i atén actualment 155 persones o famílies en situació vulnerable, tot millorant la seva autonomia i qualitat de vida.
Àpats a domicili i ajuts de menjador escolar
Amb motiu de la crisi sanitària, s’han intensificat els dispositius per garantir l’alimentació dels col·lectius més vulnerables. D’aquesta manera, es fan 30 àpats diaris a domicili per a persones usuàries del menjador del Centre de Gent Gran Cirerers. L’Ajuntament també ha distribuit a domicili 489 ajuts de menjador escolar per a nens i nenes d’escoles bressol, educació primària i educació secundària (infants i joves beneficiaris tant de les beques menjador del Consell Comarcal del Baix Llobregat com dels ajuts individuals de menjador de l’Ajuntament).
Servei d’Informació i Atenció a les Dones
El Servei d’Informació i Atenció a les Dones (SIAD) garanteix l’atenció durant el confinament. Malgrat la suspensió de les visites presencials, el SIAD manté oberts canals per continuar informant i atenent tant les consultes com els casos d'urgència (correu electrònic siad@sjdespi.net). A més, es realitza un seguiment telefònic de les dones víctimes de violències masclistes que són ateses al SIAD. En cas d’urgència per violències masclistes, cal trucar al 900 900 120 o al 016 (si no pots trucar, escriu a 900900120@gencat.cat o a 016-online@msssi.es).
Quan es va decretar l’estat d’alarma, l’Ajuntament va establir un servei d’atenció i seguiment telefònic de les persones o parelles grans que viuen soles i de persones aïllades sense xarxa familiar, amb trucades diàries que permeten conèixer el seu estat de salut i donar-los suport emocional.
Fins al moment, en el marc d'aquest seguiment telefònic s’han fet més de 4.000 trucades que han permès que, a més de sentir-se acompanyades, es puguin detectar diferents necessitats de persones en situació de vulnerabilitat. En aquest sentit, l’Ajuntament ha rebut una norantena de demandes que s'han resolt, la majoria de les quals han derivat en serveis com ara la instal·lació de teleassistència, serveis de transport per acudir a centres de salut o l’entrega domiciliària d’aliments o medicaments. En el cas dels medicaments, l’Ajuntament, en col·laboració amb els centres d’atenció primària, la Creu Roja i totes les farmàcies de la ciutat, ha elaborat un circuit per garantir la medicació de les persones més vulnerables, evitant al màxim que hagin de sortir de casa.
Pel que fa als casos que venien sent atesos pels Serveis Socials municipals, es fa un seguiment telefònic de 350 famílies per pal·liar situacions de greu vulnerabilitat, d'infància i gent gran en risc o d’emergència social. Entre altres mesures, el Servei d'Atenció Domiciliària ha augmentat la seva cobertura per atendre necessitats derivades de la situació d'emergència sanitària i atén actualment 155 persones o famílies en situació vulnerable, tot millorant la seva autonomia i qualitat de vida.
Àpats a domicili i ajuts de menjador escolar
Amb motiu de la crisi sanitària, s’han intensificat els dispositius per garantir l’alimentació dels col·lectius més vulnerables. D’aquesta manera, es fan 30 àpats diaris a domicili per a persones usuàries del menjador del Centre de Gent Gran Cirerers. L’Ajuntament també ha distribuit a domicili 489 ajuts de menjador escolar per a nens i nenes d’escoles bressol, educació primària i educació secundària (infants i joves beneficiaris tant de les beques menjador del Consell Comarcal del Baix Llobregat com dels ajuts individuals de menjador de l’Ajuntament).
Servei d’Informació i Atenció a les Dones
El Servei d’Informació i Atenció a les Dones (SIAD) garanteix l’atenció durant el confinament. Malgrat la suspensió de les visites presencials, el SIAD manté oberts canals per continuar informant i atenent tant les consultes com els casos d'urgència (correu electrònic siad@sjdespi.net). A més, es realitza un seguiment telefònic de les dones víctimes de violències masclistes que són ateses al SIAD. En cas d’urgència per violències masclistes, cal trucar al 900 900 120 o al 016 (si no pots trucar, escriu a 900900120@gencat.cat o a 016-online@msssi.es).