EL BUTLLETÍ DE SANT JOAN DESPÍ | 345 | Novembre-Desembre 2025
8 NOVEMBRE-DESEMBRE 2025 El Fòrum de Comerç dona eines per ser més competitius Joan Despí i que s'organitza anualment en les setmanes prèvies a les festes de Nadal, una de les èpoques comercials més importants de l'any. De fet, el Fòrum va ser el marc esco- llit per presentar les accions municipals que es duran a terme per Nadal per fo- mentar les compres a les botigues de la ciutat. Aquest any, l'Ajuntament, a banda d'accions de dinamització al ca- rrer durant diferents dies de desembre, L a xerrada La comunicació huma- na en un món digital amb Borja Nicolau, expert en comunicació i formador, va obrir la darrera edició del Fòrum de Comerç, un espai de trobada i interrelació del teixit comercial local promogut per l'Ajuntament de Sant promou el concurs fotogràfic a Ia xar- xa social Instagram El tió de Nadal (més informació a la pàgina 21) que pretén donar visibilitat als establiments co- mercials que podem trobar a la ciutat. Durant la seva intervenció, l'alcaldes- sa de Sant Joan Despí, Belén García, va destacar que " amés de reflexionar so- bre la comunicació en el món digital us hem volgut donar eines per ser més competitius ". Durant l'acte es van presentar les accions per promoure el comerç local aquest Nadal E n un mes des de l'entrada en servei, l'apli- cació APP Tràmit, una eina que permet fer diversos tràmits amb l'Ajuntament, s'hi han registrat 816 persones. Aquesta eina, que va néixer amb l'objectiu de facilitar la relació amb la ciutadania i avançar cap a una administració més digital, ha incorporat nous serveis enfocats a es- tretar la col·laboració amb la ciutadania. Un dels exemples el trobem en la nova opció "participació ciutadana" que ja permet a la ciuta- dania aportar les seves propostes en la redacció del II Pla Municipal d'Equitat de Gènere en el qual està treballant l'Ajuntament. A través d'aquesta nova secció, la ciutadania també ha pogut fer les inscripcions per participar com a persona volun- taria en tasques relacionades amb el Nadal. En aquest primer mes en funcionament s'han registrat un total de 816 persones usuàries que han presentat 303 tràmits. Aquestes dades han permès un estalvi de 439,50 kg de CO 2 a l'at- mòsfera, 21.261 minuts d'estalvi en temps i de 3.545,30 € a la ciutadania. Les dades s'han extret a partir d'un estudi sobre administració electròni- ca de l'Administració Oberta de Catalunya (AOC). Reconeixement als nous comerços. El Fòrum de Comerç va lliurar un reconeixement als nous establiments que han obert portes a la ciutat
RkJQdWJsaXNoZXIy NTAxOTg=