EL BUTLLETÍ DE SANT JOAN DESPÍ | 313 | Març 2022

19 MARÇ 2022 L’Ajuntament de Sant Joan Despí va iniciar al mes de febrer un nou projecte d’intervenció assistida amb gossos (IAG) a les escoles Sant Francesc d’Assís i Pau Casals, i a l’Institut Francesc Ferrer i Guàrdia amb la col·laboració de l’Associació Boskan Teràpies Integratives. El programa està dirigit a l’alumnat que rep el suport del SIEI (suport intensiu d’escola- rització inclusiva) i consta d’una part pedagògica i una vessant terapèutica. Els SIEI són dotacions ex- traordinàries de professionals que s’incorporen a les plantilles de les escoles i instituts com a recursos intensius per atendre les necessitats educatives es- pecials de l’alumnat que ho necessiti. Així, cada dimarts, una tècnica de l’associació parti- cipa en diferents activitats amb els nens i nenes que requereixen d’aquesta atenció amb l’ajuda de dues gossetes. Durant la sessió es treballen les capacitats cognitives i motrius, el vincle afectiu, la regulació d’emocions, les verbalitzacions significatives, la pro- piocepció, la cooperació i el respecte. L’Ajuntament desenvolupa un projecte de teràpies integratives a diferents escoles de la ciutat El projecte permet treballar les capacitats cognitives i motrius, el vincle afectiu, la regulació d’emocions, la cooperació o el respecte Mentoring per afavorir l’èxit educatiu entre l’alumnat Alumnes dels instituts s’ajuden per millorar les seves habilitats gràcies a un projecte impulsat per l’Ajuntament L’ Ajuntament de Sant Joan Despí, en el marc del Pla Edu- catiu d’Entorn que treballa amb la Generalitat de Catalunya, ha posat en marxa un nou projecte de mentoring educatiu als instituts Jau- me Salvador i Pedrol i Francesc Ferrer i Guàrdia. El mentoring permet que alumnes en vulnerabilitat socioedu- cativa però amb recorregut de millora i talent educatiu (anomenat mento- rat) rebin el suport d’un altre alumne (mentor) perquè l’ajudi i motivi al llarg del curs en l’orientació i les diferents tasques educatives. En el cas de les tres parelles de Sant Joan Despí els partici- pants com a mentorats cursen 3r de l’ESO, mentre que el mentor estudia segon de batxillerat. Cada parella es reuneix un cop a la setmana al centre educatiu per treballar els objectius del programa. Abans de posar-se en mar- xa, les parelles han rebut formació so- bre com portar a terme les trobades. Les sessions serveixen per identifi- car àrees d’interès de l’alumnat men- toritzat; els seus punts forts; ajuden a millorar competències comunicatives; reforcen l’autoestima i la gestió emo- cional. Els mentors i mentorats reben el suport dels centres i d’una empresa especialitzada.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTAxOTg=